Į pradžią
repository_misc/movies/sfile_3298

On & For Production (2014 – 2016) metu vystytų filmų seansai: Herman Asselberghs „Kol kas“ ir Beatrice Gibson „Pažeistos simetrijos“

Tarptautiniame Kauno kino festivalyje pristatomi tarptautinio bendradarbiavimo projekto „On & For Production and Distribution“ (On & For) renginiai. Šį projektą, skirtą menininkų filmų kūrybos bei sklaidos galimybių skatinimui, Kauno kino festivalis organizuoja kartu su dviem partneriais: Belgijos menininkų kolektyvu „Auguste Orts“ ir Norvegijos meno ir kino mokykla Lofotene (Nordland Kunst og Filmfagskole).

On & For išaugo iš On & For Production (2014-2016) pilotinio projekto, kurio metu įvyko 4 kūrybinės dirbtuvės, simpoziumas, 5 apskrito stalo renginiai – juose sudalyvavo per 150 profesionalų iš 15 šalių. Iki 2016 m. On & For parėmė 21 tarptautinį menininkų projektą. Apibendrinus įgytą patirtį, buvo nutarta pradėtus darbus tęsti projektu „On & For Production and Distribution“ (2018-2021). On & For atrinktų projektų atstovams suteikiamos vizualiųjų menų bei kino sričių ekspertų konsultacijos.

Projektas skirtas menininkams, režisieriams, prodiuseriams, platintojams, galerijų, muziejų, kino bei meno paramos fondų, nacionalinių kino centrų atstovams, meno ir kino kuratoriams, studentams bei plačiajai auditorijai.

Šio seanso metu bus rodomi du filmai, kurie buvo pradėti vystyti „On & For“ pirmojo etapo (2014-2016) metu.

„Kol kas“ (For now)

Režisierius: Herman Asselberghs. Belgija, 2017 m., hibridinis, 32 min., olandų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais

Per didžiausius sąmyšius laikas sustoja. Pagrindiniai vaidmenys filme, regis, tenka gamtai, vėjui, savaiminiam judėjimui. Kūrinys vystosi tarsi banguotų: vietos atsiranda ir dingsta, tuomet vėl randas. Levinski parkas, Maksimiliano parkas, Habimos aikštė, Liūto aikštė, Cukočio parkas, Times aikštė, galiausiai – pastoraliniai kraštovaizdžiai skirtinguose viduržemio jūros kraštuose. Viskas čia taip pat: žmonės laukia, praeina, bando prastumti laiką. Kontrastas tarp pabėgėlių ir piliečių, turistų ir aktyvistų, izraeliečių ir palestiniečių, europiečių ir amerikiečių pamažu tirpsta. Asselberghs pasitelkia kartotę, filmuoja mįslingus rankų gestus, sukurdamas atskirą pasaulį, kuriame susitikimai, susikirtimai ir išsiskyrimai vyksta kas akimirką. Šis filmas tarsi bando vystytis drauge su įvykiais. Jis šiuolaikiškas tikrąja šio žodžio prasme – vykstantis šiuo laiku.

„Pažeistos simetrijos“ (Crippled Symmetries)

Režisierė: Beatrice Gibson. Jungtinė Karalystė, 2015 m., 26 min., anglų k. su lietuviškais subtitrais

Filmas pradedamas netikėtu dialogu, kuris išlieka atminty kaip efektyvus įvadas į šį britiška ir ne tik ironija persmektą kūrinį: „Jurgi, šį kūrinį sukūrė Jurgis Mačiūnas. Kilęs iš Lietuvos, jis nuvyko į Ameriką. Mėgino praturtėti iš meno, bet jam nepavyko... Ar tau patinka pinigai?“

Kietaširdis vienuolikmetis kapitalistas ir jo dešinioji ranka – paliegęs kompozitorius – yra pagrindiniai šio eksperimentinio kūrinio veikėjai. Filmo režisierė Beatrice Gibson, įkvėpta 1975 m. Williamo Gaddiso satyrinio romano „Dž. R.“ (JR,1975 m.), perpina pinigų, muzikos ir abstrakcijos temas krizę patyrusios Didžiosios Britanijos kontekste.

Apie Beatrice Gibson

Menininkė ir kino kūrėja Beatrice Gibson (g. 1978) gyvena Londone. Jos filmai pasižymi improvizacija, jie neretai tyrinėja chaoso ir kontrolės santykį. Neretai B. Gibson filmuose esama erdvės dalyvavimui ir kūrybiniam bendradarbiavimui. Menininkė yra dukart laimėjusi „Tigro apdovanojimą“ Roterdamo kino festivalyje už geriausius trumpametražius filmus. 2015 m. šiuolaikinio meno mugėje Art Basel ji apdovanota „Baloise Art Prize“ prizu.

Renginys nemokamas.

Daugiau informacijos – https://onandfor.eu/

Projektą remia Europos Sąjungos programa „Kūrybiška Europa“

Atsispausdink festivalio programą Kaune