Ekspedicijos turinys

Expedition Content

78 min., 2020

Režisieriai:

Veronika Kusumaryati

Ernst Karel

1961 m. filmų kūrėjas Robertas Gardneris organizavo Harvardo Peabody ekspediciją į Nyderlandų Naująją Gvinėją (šiandienos Vakarų Papua). Gavę Nyderlandų kolonijinės vyriausybės paramą ir privačių rėmėjų lėšų, keletas turtingų amerikiečių, apsirūpinę 16 mm kameromis, fotoaparatais, juostiniais magnetofonais ir mikrofonu, išsirengė į ekspediciją ir penkiems mėnesiams apsigyveno Baliemo slėnyje tarp Hubula žmonių. Taip atsirado įtakingas Gardnerio filmas Mirę paukščiai, dvi fotografijos knygos, Peterio Matthiesseno knyga Po kalno siena ir dvi etnografinės monografijos. Michaelo Rockefellerio, vieno iš Standard Oil Rockefellerių, užduotis buvo fotografuoti ir įrašinėti Hubula pasaulio garsus. Ekspedicijos turinys – tai garso darbas iš 27 valandų trukmės juostos, kurioje dokumentuojami keista ekspedicijos ir Hubula žmonių akistata. Čia reflektuojami painūs ir sudėtingi multimodalinės antropologijos raidos momentai, atsispindintys Hubula žmonių bei Michaelio gyvenimuose ir tebesitęsiančioje Vakarų Papua kolonizacijos istorijoje.

Seansai

23 rugsėjo, 2020 20:15

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.