Eurasia(Questions on Happiness)

Eurasia (Questions on Happiness)

64 min., 2018

Directors:

Metahaven

Eurasia (Questions on Happiness) combines cinematic sequences, found footage, animation and graphics. Through its different visual, aural, linguistic and material textures, the film moves between the distinctive temporality of a YouTube viral video, a poetic and folkish mode of science-fictional storytelling and moments where the film seems to overlap with experience in real-time, destabilising the hyped-up editing of its neighbouring sequences. In the speculative narrative that underpins the film, the continent of Eurasia has assumed the name ‘DVD Zone 5’ with regional empires, breakaway states and petty-nationalist republics.

The continent of Eurasia, as both geographical and geopolitical concept, is a locus for the grand claims for the projects of unification and hyper-fragmentation in an increasingly neo-medieval political order.

Shot in the southeastern Ural and Macedonia, the film’s evolving narrative is framed by three poems: Marina Tsvetaeva’s I know the truth (1918); Fyodor Tyutchev’s Silentium! (1830); and Alexander Vvedensky’s Snow Lies (1930). Each of these poems, all read in voice-over, embodies a distinct position of the poet as a filter of reality. In the exhilarating ‘Snow Lies’, Vvedensky denies language its pretence to convey any coherent meaning, running away with the listener’s imagination as well as with the concept of poetry itself.

Actors:

Ilya Lim

Lucie de Bréchard

Timur Saulebaev

Cinematographers:

Dima Mishin

Dimitar Popov

Remko Schnorr

Composer:

Kuedo, with contributions by J.G. Biberkopf

Screenings

September 27, 2020 16:00

Vote this film

SHARE
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Gallery

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.