Expedition Content

Expedition Content

78 min., 2020

Directors:

Veronika Kusumaryati

Ernst Karel

In 1961, filmmaker Robert Gardner organised the Harvard Peabody Expedition to Netherlands New Guinea (today West Papua). Funded by the Dutch colonial government and private donations, and consisting of several wealthy Americans wielding 16mm film cameras, still photographic cameras, reel-to-reel tape recorders and a microphone, the expedition settled for five months in the Baliem Valley among the Hubula people. It resulted in Gardner’s influential film Dead Birds, two photo books, Peter Matthiessen’s book Under the Mountain Wall, and two ethnographic monographs. Michael Rockefeller, of the Standard Oil Rockefellers, was tasked with taking pictures and recording sound in and around the Hubula world. Expedition Content is an augmented sound work composed from 37 hours of tape, which documents the strange encounter between the expedition and the Hubula people. The piece reflects on intertwined and complex historical moments in the development of approaches to multimodal anthropology, in the lives of the Hubula and of Michael and in the ongoing history of colonialism in West Papua.

Screenings

September 23, 2020 20:15

Vote this film

SHARE
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Gallery

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.