Grįžtamasis ryšys

Feedback

74 min., 2019

Režisieriai:

Simona Žemaitytė

Saulius, arba Sal, kaip jį vadina draugai iš Londono, pradžioje buvo didžėjus, aistringas vinilinių plokštelių kolekcionierius ir vienas internetinio radijo projekto last.fm kūrėjų. Jis buvo universalus nerimstantis personažas, maištininkas, antisisteminis veikėjas, visada bendradarbiaujantis ir dalyvaujantis daugybėje kūrybinių projektų, organizuojantis vakarėlius ir renginius, besiklausantis muzikos ir suburiantis žmones. Saulius Čemolonskas, gimęs 1964 m. Kaune, paspruko iš Sovietinės Lietuvos su padirbtais dokumentais 1989 m. ir didžiąją savo gyvenimo dalį praleido Londone. Nesuskaičiuojamas kiekis jo muzikos, garso ir vaizdo archyvo valandų, įrašytų VHS, DV ar 8 mm formatais, atspindi maištingą Sauliaus charakterį, jo žaismingumą ir kūrybingumą, taip pat jo aplinką: nuo 9-ojo dešimtmečio Sąjūdžio Lietuvoje, vėlyvojo 10-ojo dešimtmečio Londono muzikos scenos iki nesenų laikų ir jo paties privačios praeities. Kino kūrėja Simona Žemaitytė, pažinojusi Saulių daugiau nei dešimt metų, naudoja jo archyvo medžiagą kurdama istoriją, kuri galėtų būti laikoma universaliu pasakojimu apie žmogaus siekį pabėgti nuo sistemos (bet kokios) ar mėginimu jai pasipriešinti. Kuo daugiau žiūrime anapus VHS ar DV laiko patinos (sugrąžinančios seniai prarastus miestų – tiek Kauno, tiek Londono – vaizdus), tuo labiau suprantame, kad Sal buvo vienas tokių žmonių, kokį kiekvienas iš mūsų pažinojome kurioje nors vietoje ir kažkuriuo mūsų gyvenimo laikotarpiu. Saulius mirė 2017 m. Jo pelenai laikomi jo draugo muzikos studijoje Londone.

Montuotojas:

Simona Žemaitytė

Garso režisierius:

Gerard Abeille

Seansai

25 rugsėjo, 2020 20:30

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.