Kvantinė kreolų

Quantum Creole

40 min., 2020

Režisierė:

Filipa César

Pradžioje buvo audeklas ir jo apdirbimo būdų perdavimas, mirtingumo prakeiksmas – šie nuostabūs audėjo Zé Interpretadoro žodžiai užbaigia filmą Kvantinė kreolų. Kadangi tekstilės staklėms sukurtos perfokortos padarė
esminę įtaką kompiuterio išradimo procesui, binarinis kodas yra artimesnis senoviniam audimo procesui nei rašymui. Kvantinė kreolų yra eksperimentinis dokumentinis filmas apie kolektyvinį bandymą suvokti kreolizacijos procesą, nagrinėjantis jį įgalinančias istorines, ontologines ir kultūrines jėgas. Pasitelkiant kvanto, kaip mažiausio fizinio vieneto bet kokioje sąveikoje, alegoriją, filme naudojamos įvairios vaizdinės formos, subversyviam audimo potencialui – kreolų kodui – perteikti. Pietų Afrikos kreolai įausdavo užkoduotas socialinio ir politinio pasipriešinimo žinutes į tekstilės gaminius, priešpriešindami jas kolonistų kalboms ir technologijoms. Kai naujuoju kolonizacijos veidu tampa skaitmeninis vaizdas, sugrįžtantis prie terra nullius idėjos ultraliberalios laisvos prekybos zonos Bissagos salose forma, jis pratęsia prievartą, prasidėjusią prieš kelis šimtmečius, kai tuometėse Gvinėjos upių ir Žaliojo Kyšulio teritorijose buvo įkurti vergų prekybos taškai.

Produkcijos kompanija:

Volte Slagen, Spectre Productions

Seansai

24 rugsėjo, 2020 20:00

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.