Prarastas laikas

Missing Time

15 min., 2019

Režisierius:

Morgan Quantance

Tautiškumas ir savastis – per atmintį išsaugomos sąvokos. Pašalinus pagrindinius prisiminimus ar istorijas iškreipiama savęs ar tautos samprata – citata iš filmo.

Prarastas laikas yra apie atmintį ir jos praradimą, apie istorinę, asmeninę ir tautinę atmintį ir savęs suvokimą. Filme susilieja dvi stiprios ir ryškios istorijos, tačiau jos ne pasakojamos, o mes veikiau stebime jų reikšmę ir atomazgą šiandien nespalvotame vaizde, iš tam tikro atstumo. Viena linijų filme įkvėpta septintojo dešimtmečio dvirasės amerikiečių poros Betty ir Barney Hillų istorijos. Sutuoktiniai teigė, kad jie buvo pagrobti ateivių; tai buvo pirmoji taip plačiai pasklidusi istorija apie ateivių pagrobimus Amerikoje. Bendradarbiaudami su nacionalinio saugumo tarnybomis, jie pradėjo intensyvius hipnozės seansus, gilinosi į žmonos sapnus. Filme mes nesužinome, kas tiksliai vyko, tačiau nuotraukos ir moters balsas perteikia stiprias jų patirtis. Todėl prie šio istorinio momento atsiradusi kita vaizdų linija – archyvinė medžiaga iš Britanijos kolonijinės istorijos ir koncentracijos stovyklų Kenijoje – kartu sąveikauja kaip galinga metafora, kelianti klausimus apie istoriją, svetimus žmonių ir valstybių sapnus, galingus žmonių minčių ir atminties valdymo įrankius ir stiprią dviejų žmonių meilę.

Seansai

24 rugsėjo, 2020 18:30

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.