Själö, sielų sala

Själö

78 min., 2020

Režisierė:

Lotta Petronella

Filme Själö prisiliečiama prie nesuskaičiuojamos daugybės moterų likimų per keletą šimtmečių. Kai kino kūrėja pradeda klausytis vėjų ir dvasių, iškyla paslėpti prisiminimai. Daugelį amžių uždara institucija izoliuotoje Baltijos jūros saloje Själö buvo paskutine socialines normas peržengusių moterų gyvenimo vieta. Atstumtosios moterys čia buvo laikomos uždarytos, stebimos, tiriamos ir matuojamos – panašiai kaip šioje vietoje, dabar paverstoje į tyrimų centrą, tiriama gamta. Jaunai mokslininkei saloje renkant mėginius, praeitis iškyla neišsiųstų laiškų šnabždesių ir tuščių ligoninės kambarių pavidalu. Nematomiems archyvams atgyjant, erdvė prisipildo paslėptų prisiminimų. Kieno istorijos prisimenamos, o kieno pamirštamos?

Prodiuserė:

Ilona Tolmunen

Montuotojai:
Aktoriai:
Operatorius:

Kerttu Hakkarainen

Kompozitorė:

Laura Naukkarinen

Garso režisierius:

Janne Laine

Produkcijos kompanija:

Ilona Tolmunen

Pardavimų atstovas:

Syndicado

Seansai

20 rugsėjo, 2020 16:00

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.