Stebuklingas kalnas

Magic Mountain

2020

Režisieriai:

Daniel Mann

Eitan Efrat

Kai peizažai tradiciškai suprantami kaip dvimatės reprezentacijos ir kaip fonai didžiosioms antropogeninėms istorijoms, Stebuklingas kalnas yra įsikūręs ant teritoriją sudarančio materialaus pagrindo ir ant kartais nematomų bei neaptinkamų gyvybingų energijų, kurios aktyviai dalyvauja istorijos kūrimo ir naikinimo procese. Po žeme, kur vyrauja tamsa, kūnas tampa jutikliu, sugeriančiu aplinką tiesiai į kraują ir plaučius. Atrodo, kad įprasta penkių atskirų pojūčių klasifikacija, nors ir intuityviai patraukli tuo, kad yra susijusi su atskirais kūno organais ir vietomis, pogrindyje eina užmaršties link. Nė vienas pojūtis neveikia nepriklausomai nuo kitų – kūnas tampa organine ir neurologine raumenų ir kaulų visuma. Filme Stebuklingas kalnas klausiama, ar galime įsivaizduoti kraštovaizdį, kuris tiesiogiai veikia kūną – jį gydo arba žudo. 

Prodiuseris:

Sirah Foighel Brutmann

Montuotojai:

Daniel Mann

Eitan Efrat

Garso režisierius:

Laszlo Umbreit

Gerard Abeille

Produkcijos kompanija:

Messidor

Seansai

22 rugsėjo, 2020 20:30

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.