Telūrinė drama

Tellurian Drama

27 min., 2020

Režisierė:

Riar Rizaldi

1923 m. gegužės 5-oji. Nyderlandų Rytų Indijos vyriausybė švenčia naujos radijo stoties atidarymą Vakarų Javoje. Stoties pavadinimas – Radio Malabar. 2020-ųjų kovo mėnesį Indonezijos valdžia nusprendžia atkurti radijo stotį kaip istorinę vietą ir turistų traukos tašką. Telūrinė drama vaizduoja tai, kas galėtų būti nutikę tarp šių dviejų istorinių momentų: nagrinėja gyvybiškai svarbų kalnų vaidmenį istorijoje; tiria kolonijinius griuvėsius kaip geoinžinerinės technologijos įrankius; vietos protėvių nematomą galią ir įtaką. Pasakojimas remiasi užmirštu garsaus pseudoantropologo daktaro Munarwano tekstu. Telūrinė drama suproblemina dekolonizacijos sąvoką ir geocentrinės technologijos bei komunikacijos istoriškumo klausimus. 

Seansai

24 rugsėjo, 2020 20:00

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.