The Building

Budynok

93 min., 2019

Director:

Tatjana Kononenko

Matilda Mester

In Kharkiv in eastern Ukraine stands Derzhprom, the House of State Industry. Built between 1925 and 1928 in the style of constructivism it intended to embody the idea of communism through its colossal architecture. Although it is one of the largest realized constructivist buildings and a poster child for the 1920s avant-garde movement, today Derzhprom is a time machine, an immovable object with its set system in an otherwise dynamic geopolitical context. The film Budinok moves between the classic, observational documentary and the experimental cinema. With very little dialogue, this is rather a poem of moving images, musing over the historical possibility of building a new society and its material remnants.

Producers:

Tatjana Kononenko

Svitlana Zinovyeva

Editors:

Matilda Mester

Tatjana Kononenko

Composer:

Felia Gram-Hanssen

Sound Designer:

Tobias Bilz

Production Company:

Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin

Screenings

September 18, 2020 20:30

Vote this film

SHARE
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Gallery

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.