The Dying Swan

The Dying Swan

2 min, 2016

Director:

Ulijona Odišarija

Ulijona Odišarija’s video The Dying Swan is a screen capture of her mother remembering the dying swan solo from the ballet Swan Lake during a Skype video call. It depicts a zoomed-in view of an arm becoming a wing. ‘We would sometimes perform it for each other when I was a little girl after seeing the ballet in the National Opera and Ballet Theatre. The gliding, waving arm was our sharpest memory from it. The dying swan solo requires great technical skills from the ballerina; it is a role that dancers strive for from a very young age. My mother and I were no ballerinas, but we would make each other believe we were great at it’, says Odišarija. The granddaughter of Michael Fokine (who choreographed the dying swan solo) believes that the ballet is not about a ballerina being able to transform herself into a swan, but about death, with the swan operating as a metaphor. The digital image of the fluttering arm in Odišarija’s poetic work emerges from the sharp light of the window and vanishes into the haze of the darkened room — this could convey not only the life experience embedded within such a movement, but also the importance of intimacy, openness and fragility in our relationships with one another.

Artist:

Screenings

September 20, 2020 14:00

Vote this film

SHARE
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Gallery

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.