Uvertiūros

Ouvertures

132 min., 2019

Režisieriai:

Luis Henderson

Olivier Marboeuf

The Living and The Dead Ensemble

Filme Uvertiūros, keliaujant nuo suledėjusių Juros kalnų peizažų iki urbanistinio Portoprinco centro, prikeliama Haičio revoliucionieriaus Toussaint’o Louverture’o figūra. Prancūzijoje tyrinėtojas iš Haičio bando perskaityti praeitį stratigrafiniuose Juros kalkakmenio sluoksniuose, o Haityje grupė jaunų aktorių verčia ir repetuoja scenas iš Édouard’o Glissant’o pjesės Monsieur Toussaint, kurioje pasakojama apie paskutines T. Louverture’o dienas, jam mirštant kalėjimo kameroje tremtyje, Juroje 1803 m. Haičio istorijos panteono vaiduokliai aplanko T. Louverture’ą jo mirties guolyje ir surengia jo teismą. Pjesei įsibėgėjus aktorius užvaldo jų vaidinami veikėjai, galiausiai T. Louverture’o vaiduoklis prisijungia prie grupės ir juos pasiima kelionėn į naują tremtį.

The Living and The Dead Ensemble

Prodiuseriai:

Luis Henderson

Olivier Marboeuf

Montuotojas:

Louis Henderson

Aktoriai:

Rossi Jacques Casimir

Mackenson Bijou

Dieuvela Cherestal

James Desiris

Louis Henderson

Léonard Jean Baptiste

Cynthia Maignan

Sophonie Maignan

Olivier Marboeuf

Mimétik Nèg

James Fleurissaint

Garso režisierius:

Gabori Ripli

Produkcijos kompanija:

Spectre Productions

Seansai

20 rugsėjo, 2020 18:00

LT Rate this film

DALINTIS
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Galerija

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.