• Director

Shirin Sabahi

Shirin Sabahi (g. 1984 m.) kuria apie ir su judančiais vaizdais. Jos darbuose dažnai semiamasi įkvėpimo iš fizinių vietųm kūryba apima filmus bei jų šalutinius produktus, susietus su architektūra ir artefaktais, jų interpretacija ir įtaka. Jos parodos ir peržiūros surengtos Broad meno muziejuje, Savvy Contemporary galerijoje, Centro Botín (Santanderas), Art Jameel Centre, Edith-Russ-Haus ir Beiruto meno centre. Sh. Sabahi filmas Landing (2018) laimėjo geriausio eksperimentinio filmo apdovanojimą Lisabonos architektūrinių filmų festivalyje. Gyvena Berlyne, kur dalyvauja Berlyno menininkų programoje bei organizuoja PLACES – renginius, kur pašnekovai kviečiami pristatyti savo pasirinktą egzistuojančią (arba ne) vietą.

 

More Events

VIDEOGRAMOS

Šių metų Tarptautinis Kauno kino festivalis pavadinimu Videogramos pristato kuruotą filmų bei šiuolaikinių menininkų videokūrinių programą. Festivalio pavadinimą įkvėpė vokiečių režisieriaus Haruno Farockio (1944–2014) dokumentinis filmas Revoliucijos videogramos (vok. Videogramme einer Revolution, 1992), kuriame fiksuojama ir analizuojama televizijos ir jos kuriamų vaizdų įtaka Rumunijos revoliucijos istoriniams įvykiams. Tarptautinis Kauno kino festivalis Videogramos siekia pristatyti kiną bei videomeną, kuris gali veikti kaip aktyvus istorijos dalyvis ar kūrėjas, o šie metai, kupini perversmų ir istorinių įvykių bei globalių judėjimų, taip pat atsispindės festivalio programoje.

Viena iš festivalyje nagrinėjamų temų – kaip videovaizdai šiandien tampa išplėstine mūsų vizualinio mąstymo gija ir kokią vietą jie užima mūsų vaizduotėje? Kaip videovaizduotė, kuriama judančio vaizdo ir technologijų priemonėmis, tarpsta pasaulyje? Ar tuomet mūsų sapnai taip pat gali būti vadinami video?

Kita festivalyje atskleidžiama tema – sveikatos ir gerovės sąvokos bei sudėtingas santykis tarp asmeninės ir visuomeninės „sveikatos“ skirtinguose politiniuose kontekstuose. Kas ir kaip nusako ribas tarp sveikatos ir ligos? Kas gali ir išgali būti sveikais? Kaip esame vieni nuo kitų priklausomi?

Šie ir kiti klausimai Tarptautinio Kauno kino festivalio Videogramos programoje keliami pristatant šiuolaikinius kūrėjus ir jų darbus, dažnai pasirodančius už įprastos filmų rinkos ribų, daugiau dėmesio skiriant skirtingoms judančio vaizdo kolektyvinės autorystės formoms – pavyzdžiui, aktyvizme ar videopriemones naudojančiuose moksliniuose bei menininiuose tyrimuose.