Į pradžią

Hipnozė akims ir ausims - Tarptautinio Kauno kino festivalio programa „Tundroje“

repository_misc/news//mfile_172
2010-07-01

Šį savaitgalį Kauno kino festivalis pristatys specialią muzikos filmų programą „Muzika, keičianti pasaulį“ elektroninės muzikos festivalio „Tundra“ lankytojams. Vienintelis Lietuvos kino festivalis, puoselėjantis specialią muzikos filmų programą liepos 3-6 dienomis mobiliame „Tundros“ kino teatre, įsikūrusiame Avilio ežero pusiasalyje Zarasų rajone, pakvies pamatyti filmus apie garsiausius Europos muzikos festivalius ir elektroninės muzikos legendas.

Garsas ir vaizdas neišskiriami nuo kinematografijos pradžios. Tai tik patvirtina ne pirmus metus gyvuojanti Tarptautinio Kauno kino festivalio ir „Tundros“ draugystė. Dviejų festivalių sąjungos devizas - „Kinas + Muzika = Meilė“. Vasarai įsibėgėjus Tarptautinis Kauno kino festivalis kartu su kitais muzikos mylėtojais trumpam palieka miestą ir įsikuria po atviru dangumi.

Elektroninės muzikos mėgėjams – du filmai apie tokios muzikos sceną. Pirmojoje vaidybinėje juostoje „Berlynas kviečia“ (Berlin calling, 2008, rež. Hannes Stöhr) pasakojama istorija apie vokietį didžėjų Martiną, jo karjeros pakilimus bei nuopuolius, Berlyno elektronikos sceną ir jos užkulisius, nesibaigiančius vakarėlius bei juos lydintį „poilsį“ reabilitacijos klinikose. Pagrindinį herojų vaidina elektronikos gerbėjams pažįstamas vokiečių atlikėjas Paulas Kalkbrenneris, sukūręs ir filmo garso takelį.

Dokumentinis filmas „Reikjaviko elektronika“ (Electronica Reykjavik, 2008, rež. Arnar Jónasson) – tai pasakojimas apie muzikinę revoliuciją. Juostoje atskleidžiama praėjusio amžiaus paskutiniojo dešimtmečio Islandijos elektroninės muzikos istorija, pogrindinė muzikos scena, pirmieji beprotiški reivai – visa, kas paveikė Islandijos ir visos Europos elektronikos raidą. Filme pasirodo esminės islandų elektronikos figūros – Anonymous, Biogen, Gus Gus, Ghostigital ir kiti muzikos revoliucionieriai, demonstruojami reti įrašai iš ankstyvųjų vakarėlių, skamba puikios melodijos.
 
Panerti į festivaliams būdingo šurmulio bangas pakvies dokumentiniai filmai apie garsiausius Europos muzikinius festivalius. “All Tomorrow’s Parties“ (2009, rež. All Tomorrow's People, Jonathan Caouette) – dokumentika apie jau vienuoliktus metus vykstantį kultinį alternatyvios muzikos festivalį. Prasidėjęs Jungtinėje Karalystėje, vėliau persikėlęs ir į JAV bei Australiją, festivalis “All Tomorrow's Parties“ išsiskiria tuo, kad kasmet vienas atlikėjas ar grupė kuruoja programą ir pasirenka mėgstamus muzikantus. Postpunk ir DIY („pasidaryk pats“) idėjas propaguojantis renginys įamžintas filme, sudarytame iš tūkstančių vaizdų, kuriuos per dešimtmetį įvairiomis priemonėmis užfiksavo festivalio lankytojai ir atlikėjai.

Antroji dokumentinė juosta „Roskildė“ (Roskilde, 2008, rež. Ulrik Wivel) bent mintimis nukels į vieną didžiausių Europoje muzikos festivalių, vykstantį Danijoje, Roskildėje. Filmo režisierius apsiėmė perteikti šio grandiozinio renginio dvasią ir sudėliojo dinamišką muzikos, laisvės, linksmybių, beprotiškų madų koliažą.

Filmas „Pašėlęs derinys. Artūro Raselo portretas“ (Wild Combination. A Portrait of Arthur Russell, 2008, rež. Matt Wolf) atskleis dar mažai girdėtą amerikiečių avangardo kompozitoriaus, dainų kūrėjo ir atlikėjo, violončelininko Arthuro Russello kūrybą. Tai emocionali ir sukrečianti 1992-aisiais mirusio muzikanto gyvenimo istorija, perteikiama jo šeimos narių, draugų, kūrybinių bendradarbių lūpomis. Filme puikiai dera netradicinė A. Russello muzika ir drąsūs vizualiniai sprendimai.

Tarptautinio Kauno kino festivalio komanda  garsų labirinte kviečia pasinaudoti kelrodžiais kino ekranais, dienas ir naktis papildant judančio vaizdo ir unikalios muzikos fonu. Kiekvienas pristatomoje programoje atras sau artimą filmą. Juostos suksis „Tundros“ festivalio pramogų miestelyje įsikūrusioje Tarptautinio Kauno kino festivalio erdvėje liepos 3–6 dienomis, Avilio ežero pusiasalyje (Zarasų raj.).