Į pradžią
repository_misc/movies/sfile_1722

Temos ir variacijos

Thèmes et variations
Režisierius: Germaine Dulac

Prancūzija, eksperimentinis, 1928 m., 10 min.

Filmas prasideda kontrastingu ritmingai judančios šokėjos ir grubių mechanizmų vaizdu. Nepaisant to, palaipsniui atsiskleidžia harmonija tarp moters judesių ir mechaninių mašinų šokio – ekrane pradeda ryškėti vizuali muzika. Atėjęs iš tų laikų, kai kinas dar buvo nespalvotas bei nebylus, filmas-paradoksas „Temos ir variacijos“ kartu yra ir bandymas papasakoti, kas yra muzika.

Apie režisierių:

Germaine Dulac (1882–1942 m) – prancūzų kino pionierė, žurnalistė ir kritikė. Ilgus metus rašiusi feministinius straipsnius, G. Dulac kino meną atrado Pirmojo pasaulinio karo metais. Ilgainiui kinas tapo didžiausia jos aistra, skatinusia ieškoti dar nepramintų kelių ir neatrastų idėjų. Sukūrusi kelis komercinius kūrinius, ji vėliau tapo viena iš impresionistinio kino Prancūzijoje vėliavnešių – filmas „Besišypsanti madam Beaudet“ (La souriante Madame Beaudet, 1923) laikomas avangardo klasika. Vienas žinomiausių kūrėjos darbų – iki šiol išmone stebinantis siurrealistinis „Geldelė ir šventikas“ (La coquille et le Clergyman, 1927). Kino mene atsiradus garsui ir spalvoms, Germaine Dulac kino režisierės karjera palaipsniui baigėsi, tačiau likusį gyvenimą ji aktyviai rašė kino kritikos straipsnius ir dalyvavo meno organizacijų veikloje.

Programos dalis: Specialūs seansai: Jono Meko sudaryta avangardinio moterų kino programa