Į pradžią

Kauno kino festivalis šią savaitę prasidės Vilniuje

repository_misc/news//mfile_384
2013-09-30

Jau nuo trečiadienio septintojo Tarptautinio Kauno kino festivalio seansai prasidės ir Vilniuje. Sostinėje festivalis prasidės ritmingai - spalio 2 d. 18 val. ŠMC kino salėje rodomu Kaune jau pamėgtu filmu „Elektro Maskva“, pasakojančiu sovietinės elektroninės muzikos istoriją. Festivalio ekranai iki spalio 13 d. švies net keturiose sostinės salėse - „Skalvijos“ kino centre, kino teatruose „Multikino“ ir „Pasaka“ bei ŠMC kino salėje.

„Viešnagė Vilniuje – graži tradicija, ir šiemet ją pradedame muzikiniu filmu. Nors festivalio programa nestokoja muzikos, rodysime ir tai, ko žiūrovai iš kino tikisi dažniausiai – filmų apie meilę, komedijų. Tiesa, iš Kauno kino festivalio žiūrovai taip pat tikisi stipraus autorinio kino, filmų apie kūrybą, - sako Tarptautinio Kauno kino festivalio meno vadovė Ilona Jurkonytė. - Noriu atkreipti Vilniaus žiūrovų dėmesį į keletą iš šių metų programos kertinių filmų. “Michaelis Hanekė. Profesija: režisierius” - šis filmas pagrindžia ne tik autorinio kino, bet ir smarkiai į autorinio kino pristatymą susitelkusių kino festivalių misiją, viziją ir egzistavimo būtinybę. Taip pat labai džiaugiamės tuo, kad Kauno kino festivalis pristato ir garsaus bosnių režisieriaus, pasauliui tapusiu gerai žinomu 2001 m. filmu ”Niekieno žemė“, Daniso Tanovićiaus naujausią filmą “Vaizdelis iš metalo laužo surinkėjo gyvenimo”, Berlyno kino festivalyje šiemet apdovanoto Sidabriniu lokiu – Didžiuoju žiuri prizu.“

Ji kviečia žiūrovus nepraleisti ir tokio įspūdingo filmo kaip šių metų Kanų kino festivalyje pagrindiniu prizu apdovanotas „Adelės gyvenimas. I ir II skyrius“, sukurto Tuniso kilmės prancūzų režisieriaus Abdellatifo Kechiche'o. Taip pat australų režisierės Cate Shortland filmo „Lorė“ – unikalaus pasakojimo apie jauno žmogaus brandos lūžius, sutampančius su pasaulį sukrėtusiu nacizmo ideologijos iškilimu ir skausmingomis to pasekmėmis. Išskirtinio, drąsaus ir kino istorijos puslapiuose nugulsiančio novatoriško, į jokį kitą iki šiol matytą filmą nepanašaus “Leviatano“ (rež. Verena Paravel ir Lucianas Castaing-Tayloras).

Sostinėje bus rodomi ne tik įprastų Tarptautinio Kauno kino festivalio programų „Platus kampas“, „Tapatumai“, „Visos mūzos“, „Muzika keičianti pasaulį“ juostos, bet ir rinktinė kino programa „Po Naujosios bangos“, sukurta kultinio prancūzų kino leidinio „Cahiers du Cinéma“ su Prancūzų instituto Vilniuje pagalba bei švedų režisierės Ninjos Thyberg feministinių nuotaikų filmų programa „Žvilgsnis ir kūnas“. N. Thyberg Vilniuje svečiuosis ir savo programą pristatys spalio 6 d.

Sostinės žiūrovai galės pamatyti ir penkis festivalio filmus, kurių šiemet nebuvo galimybės parodyti Kauno publikai, kadangi „Romuvos“ kino teatre dar nėra įdiegta skaitmeninė DCP (Digital Cinema Package) rodymo aparatūra. Kadangi šių filmų kopijos išleistos skaitmeniniu DCP formatu, juos bus galima pamatyti tik Vilniaus salėse. Tai – JAV nepriklausomo kino perliukas svaiginančiame Niujorko fone „Frances Ha“ (rež. Noah Baumbach), dokumentinė juostą „Michaelis Hanekė. Profesija: režisierius“ (rež. Yves Montmayeur), drama „Mikelandželo aistra“ (rež. Esteban Larrain), lenkų kūrėjų pasakojimas apie neišsipildžiusias svajones „Plūduriuojantys dangoraižiai“ (rež. Tomasz Wasilewski), režisieriaus Danio Tanoviciaus naujas kūrinys „Vaizdelis iš metalo laužo surinkėjo gyvenimo“.