Į pradžią

Kauno kino festivalyje - prancūziškas kinas pagal kino kritikus

repository_misc/news//mfile_374
2013-09-24

Jau poryt prasidedantis Tarptautinis Kauno kino festivalis šiemet nudžiugins prancūziško kino mylėtojus. Nuo ketvirtadienio pradedama rodyti retrospektyvinė prancūzų kino programa „Po Naujosios bangos“, kurios sudaryme dalyvavo legendinio prancūzų kino žurnalo „Cahiers du Cinéma“ autoriai ir Prancūzų institutas Vilniuje.

Ketvirtadienį 16 val. „Romuvos“ kino teatre programą atidarys specialiai iš Paryžiaus atvykęs legendinio kino žurnalo „Cahiers du Cinéma“ autorius kino kritikas Arielis Schweitzeris. Jis pristatys visą filmų retrospektyvą ir supažindins su Lietuvoje mažai rodytu prancūzų kinu, sukurtu 1973–1989 m., po Naujosios bangos.

Po paskaitos 17 val. bus parodytas pirmasis šios retrospektyvos filmas – Maurice’o Pialat juosta „Už mūsų meilę“ (1983), pelnęs Louise’o Delluco prizą režisieriui bei Cezario apdovanojimą už geriausią filmą ir aktorės debiutą. Šis filmas garsus ir tuo, kad į kino olimpą atvedė tuomet šešiolikmetę, dabar legendinę prancūzų aktorę Sandriną Bonnaire.

„Mums didelė garbė bendradarbiauti su vienu įtakingiausiu kino leidiniu pasaulyje – „Cahiers du Cinéma“. Džiaugiamės kasmet vis didėjančiu festivalio bičiulių ratu ir galimybe žiūrovams atversti mažiau žinomą, bet vertingą prancūzų kino istorijos puslapį“, – sakė Kauno kino festivalio meno vadovė Ilona Jurkonytė.

Šeštadienį A. Schweitzeris pristatys dar vieną programos „Po Naujosios bangos“ filmą – „Mama ir kekšė“ (rež. Jean Eustache, 1973). Filmas laikomas autobiografiniu režisieriaus pasakojimu, tiksliai atspindinčiu jo kartos dvidešimtmečių portretą su septintajam ir aštuntajam dešimtmečiams būdingomis temomis – politika, filosofija, menu.

Retrospektyvą sudaro 6 filmai. Neįtikėtinai jauni ir žavūs Isabellė Huppert ir Gerardas Depardeu pasirodys filme „Lulu“ (rež. Maurice Pialat, 1980). Žiūrovai galės pamatyti rašytojos Margueritte Duras debiutą kine – filmą “Indijos daina” (1974), pasakojančią pietryčių Azijoje užgimusią meilės istoriją ir laikomą  aštuntojo dešimtmečio Prancūzijos kino šedevru.

1951 m. Paryžiuje įkurtas kino žurnalas „Cahiers du Cinéma“ visuomet akylai stebėjo pasaulinio kino procesus bei iš pagrindų keitė suvokimą apie kino kritiką bei teoriją. Tuo metu jį redagavo būsimieji svarbiausio Prancūzijos Naujosios bangos kino judėjimo režisieriai. Praėjus maždaug dešimtmečiui žurnalo palaikoma susibūrė nauja kino mokykla, neformaliai vadinta Po Naujosios bangos, kurios pavadinimas sutampa ir su festivalio programos pavadinimu. Ją iniciavo talentingi, naujų raiškos priemonių ieškantys kūrėjai: M. Pialat, Philippe’as Garrelis, Jeanas Eustache'as, Marguerite Duras.

Autoriai kritiškai gilinosi į to meto aktualijas: visuomenės maištą, seksualinę revoliuciją, gyvenimą komunose, laisvės bei meilės utopiją, psichodeliką bei haliucinacijas. Didmiesčiu besižavinti, sąmojinga bei novatoriška aštuntojo dešimtmečio karta atvėrė naujus kino horizontus. Su jais šioje programoje ir supažindins Kauno kino festivalis.

Septintasis Tarptautinis Kauno kino festivalis vyks 2013 m. rugsėjo 25 – spalio 6 d. Kaune. Vilniuje festivalis svečiuosis spalio 2–13 d., Panevėžyje – spalio 11-13 d., Klaipėdoje spalio 18-20 d., Šiauliuose – spalio 18-20 d. Daugiau informacijos www.kinofestivalis.lt.