Į pradžią

Paskutinį savaitgalį Tarptautinis Kauno kino festivalis aplankys Šiaulius

repository_misc/news//mfile_397
2013-10-20

Spalio 18-20 dienomis šiauliečių laukia pažintis su septintojo Tarptautinio Kauno kino festivalio programos filmais. Šiais metais stebinantis visai naujais ir nemaria klasika tapusiais meniniais filmais, debiutuojančių lietuvių kūrėjų bei pasaulinio garso menininkų darbais, Kauno kino festivalis Šiaulių gyventojams parengė tikrą gero kino puotą. Seansai vyks Šiaulių dailės galerijoje spalio 18 - 20 dienomis.

Festivalio  programos atidarymo Šiauliuose „kabliukas“ – „Elektro Maskva“ (2012), režisierių Elenos Tikhonovos ir Dominiko Spritzendorferio dokumentinė juosta buvo pasirinkta festivalio atidarymo filmu ir sostinėje. „Kai naudojiesi vakarietišku prietaisu, spusteli mygtuką ir gauni rezultatą, kurio tikėjaisi. Kai sovietiniu – spusteli mygtuką, gauni kažką“, - teigia Ričardas Norvila. “Elektro Maskva” pasakos apie sovietinius elektronikos prietaisus, jų legalumą bei paraleliai perteiks sovietinės elektroninės muzikos istoriją jau šį penktadienį.
 
Šeštadienio popietę kino salė kvies siautėti ir maištauti prieš sistemą, su nostalgija prisimenant, ką reiškia tikra revoliucija: prancūzų režisierės Lucile Chaufour juosta „Pankų iš Rytų atsiminimai” (2012). Filmas, tarsi laiko kapsulė, nukels žiūrovus į aštuntąjį dešimtmetį, į komunistinio režimo supančiotą Vengriją, supažindins su ano meto pankų kultūra  ir sugrąžins į šiandieną, kur po daugiau nei dvidešimties metų vėl susitiksime su žymiais pankais ir kalbėsimes apie gyvenimą kovoje su režimu, apie Berlyno sienos griūtį ir klausime: Ar dėl tokios ateities pankai kovojo?
 
Vakare žiūrovai bus pakviesti prisijungti prie gyvenimo prasmės paieškų. Visiškai naujame ilgametražiame kūrinyje „Amžiną meilę“ (2013) airių režisierius Brendano Muldowney perkelia japonų rašytojo Kei Oiši romaną „Mylėti mirusįjį“ į europinę aplinką, išlaikydamas itin stiprią savižudybės bei ritualizuotos mirties tematiką, būdingą japonų kultūrai. Šiauliečiai neabejotinai liks pakerėti ne tik pačios istorijos, bet ir neįtikėtinai trapaus, permatomo tarsi krištolas operatoriaus Tomo Comerfordo darbo bei nežemiško, kartais net atonalaus kompozitoriaus Barto Westerlaken muzikinio takelio. 
 
Sekmadienį bus galimybė paklaidžioti po Brazilijos džiungles. Aborigenų kaimus Australijoje. Pietų Afrikos Respublikos miestų kvartalus. Į šiuos kraštus nukels Pieras-Yvas Borgeaudas muzikinė kino kelionė „Viramundo“ (2012), prasidėsianti  Brazilijoje, Bahios regione, kur prieš 71-erius metus gimė pasaulinė muzikos legenda Gilberto Gilas. Muzikantas, politinis aktyvistas, kuris pasiryžęs pakeisti pasaulį į geresnį, buvęs Brazilijos kultūros ministras, iškeliaus į tolimas šalis ieškodamas ryšių su unikaliomis nykstančiomis Australijos aborigenų, Pietų Afrikos regiono ir pačios Brazilijos bendruomenėmis. 
 
Festivalį Šiauliuose uždarys australų režisierės Cate Shortland vizualiai užburianti drama „Lorė“ (2012), kuri buvo pasirinkta šių metų Kauno kino festivalio atidarymo filmu. Apdovanojimus tarptautiniuose festivaliuose renkanti lyriška ir neįprasta Holokausto studija supažindins su Lore (akt. Saskia Rosendahl), vyresniąją seserimi, kuriai pavesta rūpintis jaunėliais, kai jų naciai tėvai paimami į sąjungininkų nelaisvę. „Lorė“ – vizualiai užburianti kelionė laiku į nepakeliamai skaudžią praeitį, kurios bauginantys šešėliai dar ilgai temdys mūsų bei ateinančių kartų atmintis. 
 
Šiais metais Tarptautinio Kauno kino festivalio viešnagė, kad ir trumpa, tačiau emocinga, paliksianti neišdildomus prisiminimus jei ne visam gyvenimui, tai bent jau ligi kitų metų. Septintasis Tarptautinis Kauno kino festivalis Šiauliuose svečiuosis spalio 18 - 20 d.